Навчальні
проекти – шлях до розвитку пошуково дослідницької діяльності
молодших
школярів
Одне з
актуальних завдань сучасної школи — пошук оптимальних шляхів зацікавлення учнів
навчанням, підвищення їх розумової активності, спонукання до творчості, виховання
школяра як життєво й соціальне компетентної особистості, здатної здійснювати
самостійний вибір і приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих
ситуаціях, вироблення вмінь практичного і творчого застосування здобутих знань.
Це означає, що
вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій з
допомогою яких не просто поповнювалися б знання й уміння з навчального
предмета, а й розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність,
самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Пізнавальна активність на
рівні структурної одиниці спрямованості особистості свідчить про те, що учень
охоче засвоює ту чи іншу інформацію, більше того — має міцно сформовану потребу
в якісній пізнавальній діяльності, сильні та стійкі мотиви цієї діяльності.
15 грудня 2016
року на базі Судіївської ЗОШ І-ІІ ступенів відбулося спільне засідання Школи молодого вчителя та школи педагогічної
майстерності вчителів початкових класів з проблеми «Навчальні проекти – шлях до
розвитку пошуково дослідницької діяльності молодших школярів». Досвідом роботи поділилась вчитель початкових
класів Судіївської ЗОШ І-ІІ ступенів Гречко О.М.. Учасники засідання відвідали
урок – прес-конференцію з природознавства у 3 класі «Картопля – другий хліб».
Участь
учнів у різних проектах стала традицією Судіївської ЗОШ І-ІІ ступенів. В попередні роки було проведено: «Використання дієслів у поетичних творах Т.Г.
Шевченка» створення картотеки дидактичних матеріалів, «Хліб - багатство
найцінніше», міні – проект «Як пережити зиму нашим пташкам?», проект
«Як навчаються діти в різних країнах», дослідницько-пошуковий проект «Рослинний і
тваринний світ ТОВ «Кречет»», виховний проект «Золотого урожаю знов до нас
прийшла пора».
У основі методу проектів лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь
самостійно конструювати свої знання, умінь орієнтуватися в інформаційному
просторі, розвиток критичного мислення.
Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом певного відрізка часу. Цей підхід органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Метод проектів завжди припускає розв’язування деякої проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншої, інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих галузей.
Метод проектів завжди орієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку учні виконують протягом певного відрізка часу. Цей підхід органічно поєднується з груповим підходом до навчання. Метод проектів завжди припускає розв’язування деякої проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншої, інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, технології, творчих галузей.
Методист РМК
Стасовська О.М представила презентацію «Метод проектів у педагогічній практиці»
та ознайомила учасників засідання з новинками педагогічної преси з питання.
В
заключній промові в.о. директора школи
Матюха А.В., методист РМК Стасовська О.М. відзначили велику роботу, що провели
і проводять вчителі школи.
Методист РМК
Стасовська О.М.
Комментариев нет:
Отправить комментарий