четверг, 26 января 2017 г.

Формування ключових
та предметних компетентностей
молодших школярів
на уроках природознавства

18 січня 2017 р. на базі Інформаційного центру РМК відбулося чергове засідання районної творчої групи вчителів початкових класів, які працюють над проблемою «Формування природознавчої компетентності молодшого школяра».
Розвитку інтересу і пізнавальної активності молодших школярів у процесі формування природничих уявлень,  питанням наступності у природничій освіті присвячена робота творчої групи вчителів початкових класів.
Глибокі зміни в стандартах освітньої галузі „Природознавство” вимагають переосмислення дидактичних та методологічних аспектів викладання цього надзвичайно важливого курсу з огляду на ту роль, яку відіграють взаємостосунки людини і природи у сучасному глобалізованому світі. Не достатньо вивченою проблемою є методика розробки завдань на компетентнісній основі, вироблення засад формування наукових понять у молодших школярів, розвиток їхніх дослідницьких умінь та вмінь спостерігати, які складають передумови ефективної пропедевтики природничих знань.
На сьогоднішній день вивчення природознавства в початкових класах не обмежується тільки формуванням у дітей уявлень про природу та її компоненти. Зміст цього предмета складає система взаємопов’язаних понять, засвоєння учнями кожного з яких потребує спеціальної методичної підготовки вчителя. Уроки природознавства покликані виховувати у школярів повагу до праці, людей праці, формувати в них певні трудові вміння і навички. Особлива увага приділяється вихованню в учнів любові та бережливого ставлення до природи, навколишнього середовища як важливого фактора існування людини.



Технологія «Школа Ейдетика» в роботі вчителя початкових класів

25 січня 2017 р. на базі Інформаційного центру РМК відбулося засідання районної творчої групи вчителів початкових класів, які працюють над проблемою «Використання методів ейдетики на уроках в початковій школі».
Роботу засідання відкрила керівник творчої групи Білокінь Н.О., вчитель початкових класів Сем’янівського НВК, ознайомила присутніх з метою та завданнями творчої групи відповідно проблеми, зупинилася на основних питаннях технології «Школа Ейдетика», її суті та перевагах.
Планування уроків у початковій школі з використанням елементів ейдетики формує новий підхід до освітніх та виховних технологій, який дозволить кожній дитині комфортно, легко та із задоволенням здобувати нові знання.
В ході творчої дискусії «Використання методів ейдетики на уроках в початковій школі», вчителі відзначили, що навчання із застосуванням ейдетичних прийомів позитивно впливає на розвиток усіх розумових й психічних процесів дитини, сприяє становленню самоконтролю й самооцінки, що підвищує грамотність учня, зменшує кількість помилок, концентрує увагу, зміцнює пам’ять.
Пам'ять дітей у молодшому шкільному віці дуже активна, і це потрібно використовувати. Не слід забувати, що основа пам’яті – уява. Від чого ж залежить розвиток уяви молодших школярів? Насамперед – від зацікавленості дитини. Яскраві образи, нестандартні порівняння зрозумілі дитині, запам’ятовуються набагато краще, ніж багаторазове повторювання незрозумілих понять. Фантазія дітей така унікальна, яскрава, часом відкривається з несподіваного боку, змушуючи вирувати нашу уяву. Та й кілька хвилин на уроці здорового, доброго гумору підвищують бажання працювати як учителя так і учня.



Методист РМК                                                         Стасовська О.М.

                                               

Комментариев нет:

Отправить комментарий